Waga samochodowa najazdowa
Waga samochodowa najazdowa jest opcją często spotykaną i to nie tylko przy fabrykach. Jednym słowem waży się te auta przed i po załadunku. Nie chodzi tu jedynie o to, by wiedzieć ile towaru takiego jak węgiel się w nich znajduje, ale też i o to, by nie załadować do konkretnego samochodu zbyt wiele. Jakiś czas temu tego typu wagi były w znacznym stopniu analogowymi, ale dziś są one elektronicznymi i niezwykle dokładnymi, bo przemysłowcy chcą znać dokładnie masę towaru załadowanego i co równie istotne te dane powinny być archiwizowanymi elektronicznie.
Waga samochodowa najazdowa w wersji elektronicznej szybko dokonuje pomiaru i to dwa razy, czyli raz podjeżdża się do niej na pusto, a potem autem w pełni załadowanym. Z pomiaru da się łatwo wywnioskować to ile sztuk danego towaru załadowano, a to ułatwia prowadzenie biznesu, bo wiadomo ile waży jedna sztuka towaru w opakowaniu. Istotnym jest też i to, że w czasach obecnych takie wagi są połączone z komputerami, a pracownik wykonujący pomiary może nie mieć wpływu na zapis danych, bo na to ma wpływ kierownik zmiany.
Czy elektronika wiele ułatwia?
Elektronika w porównaniu do zeszytu, który wypełnia choćby magazynier jest lepszą od ludzi, bo waga samochodowa najazdowa przekazuje dane bezpośrednio na dysk komputera i w tym tkwi spory plus, bo w te dane nie można ingerować bez pozostawienia śladu cyfrowego. Dlatego nie tylko tu elektronika staje się normą.