Biz Portal

Biznes na codzień

Jak wygląda typowy dzień pracy sekretarki?

Sekretarka to zawód, który w Polsce ciągle jest niedoceniany. Większości osób kojarzy on się z młodą kobietą po szkole średniej, która nie wykonuje żadnych ważnych ani trudnych zadań, odbiera telefony, parzy kawę i ma ładnie wyglądać. Tymczasem praca sekretarki jest o wiele bardziej skomplikowana i w dzisiejszych czasach wymaga posiadania wielu umiejętności. Sekretarka świadczy pracę przede wszystkim dla swojego przełożonego i to on wydaje jej polecenia. Jednocześnie sekretarka musi być osobą bardzo samodzielną i dobrze zorganizowaną. Przez sekretariat przewija się wiele osób i trzeba umieć ze wszystkimi porozmawiać, odpowiednio przyjąć gości.

Niemałych umiejętności wymaga także odebranie kilkudziesięciu telefonów dziennie. Zdecydowana większość z nich wymaga jakiejś reakcji, trzeba więc pójść do innego działu zdobyć informacje, coś uzgodnić. Sekretarka codziennie zajmuje się także korespondencją, tworzy ważne pisma wychodzące. Takie pisma muszą mieć nienaganny wygląd i odpowiednią merytoryczną treść. W pracy sekretarki konieczna jest umiejętność obsługi komputera, faksu, skanera i szybkie wyszukiwanie informacji w Internecie. Ponadto sekretarka musi być odporna na stres bo nie raz w jej gabinecie mają miejsce przykre wymiany zdań. Sekretarka powinna więc być osobą opanowaną, o wysokiej kulturze osobistej.