Biz Portal

Biznes na codzień

Aktualizacja Google Page Experience – Wszystko co musisz wiedzieć

Wielokrotnie omawiana aktualizacja Google Page Experience ma trafić w przyszłym miesiącu (maj 2021 r.), a wraz z nią pojawi się kilka nowych wymagań, w tym nieuchwytne Core Web Vitals.

Podstawowe wskaźniki internetowe Google to trzy nowe wymagania dotyczące funkcji Page Experience, z których wszystkie mają kluczowe znaczenie dla szybkości strony i wydajności SEO wydawców. Jak ważne?

Nie tylko pomogą Ci poprawić wyniki wyszukiwania na całej tablicy, ale przekazywanie wyników otwiera możliwość pojawiania się w karuzeli, które wcześniej były tylko AMP. To jest duże.

Kluczowe dania na wynos

  • Aktualizacja Google Page Experience pojawi się w maju tego roku, a kluczowe elementy będą stanowić podstawowe wskaźniki internetowe.

  • Podczas gdy znaczna część Page Experience to rebranding elementów, które istnieją już od prawie dekady , podstawowe wskaźniki internetowe są nowe i zapewniają wskaźniki, które można osiągnąć, aby osiągnąć wcześniej niejasne cele dotyczące szybkości strony .

  • Core Web Vitals może wydawać się trudne do trafienia, ale po raz pierwszy Google podał szczegółowe informacje na temat tego, co jest potrzebne do przejścia witryn.

  • Największe wyrenderowanie treści (LCP) to czas potrzebny do załadowania największego obiektu w pierwszym wyświetleniu ekranu.

  • Opóźnienie pierwszego wejścia (FID) to miara interaktywności Twojej witryny. Utrzymanie lekkiej, szybkiej i dobrze zoptymalizowanej witryny jest kluczem do przekazania FID.

  • Kumulatywne przesunięcie układu (CLS) jest trudniejsze do rozwiązania, ale nie bój się! Korzystanie z wtyczek i motywów (takich jak Trellis!) może pomóc w rozwiązaniu CLS.

  • Jeśli jesteś wydawcą, możesz również rozwiązać problem CLS powodowany przez reklamy, włączając ustawienie Optymalizuj reklamy pod kątem CLS.

  • Będziemy nadal ciężko pracować, aby wprowadzić na rynek najlżejsze, najszybsze i najbardziej wydajne produkty i motywy.

  • Sprawdź naszą listę kontrolną Page Experience w tym poście, aby uzyskać podsumowanie wszystkiego, co musisz zrobić!

Jakie są wymagania dotyczące funkcji Page Experience i jak pasują do nich Core Web Vitals?

Ogólnie rzecz biorąc, Page Experience to swego rodzaju rebranding; Google połączył istniejące wymagania z nowymi wskaźnikami Core Web Vitals, które dotyczą szybkości strony .

Wszystko to ilustruje poniższy wykres Page Experience.

Rozłóżmy każdy element wraz z tym, co musisz zrobić, aby osiągnąć sukces!

Przyjazny dla urządzeń mobilnych

Dziesięć lat temu stworzenie witryny tak przyjaznej dla urządzeń mobilnych, jak to tylko możliwe, było nową koncepcją. W 2021 roku, przy zdecydowanej większości czytelników korzystających z telefonów i tabletów, to nowy standard.

Google wziął swój stary sygnał rankingowy z 2015 roku (niecałą dekadę temu, ale blisko) i spakował go jako część Page Experience. Jak radzi sobie Twoja witryna?

Jeśli masz motyw responsywny, który na przykład usuwa pasek boczny, i używasz rozmiaru czcionki dostosowanego do urządzeń mobilnych , prawdopodobnie przechodzisz.

Aby mieć pewność, poddaj swoją stronę główną i kilka swoich artykułów testowi optymalizacji mobilnej w Google . Dostępna jest również sekcja „Użyteczność mobilna” w Google Search Console, która informuje o wszelkich błędach, jakie może zawierać Twoja witryna.

Bezpieczne przeglądanie

Bezpieczne przeglądanie to kolejny rebranding zestawu istniejących wymagań, który w tym przypadku sygnalizuje, że Twoja witryna nie została zhakowana i nie zawiera złośliwego oprogramowania. 

Aby Twoja witryna była bezpieczna, upewnij się, że aktualizujesz oprogramowanie i wtyczki WordPress lub CMS. Ogólnie rzecz biorąc, pamiętaj o tym, co instalujesz.

Niezależnie od tego, czy jest to wtyczka, czy fragment kodu JavaScript innej firmy, np. plakietka osoby mającej wpływ, każda z tych rzeczy może spowodować, że Twoja witryna nie otrzyma sygnału Bezpieczne przeglądanie.

Skąd wiesz, że zawodzisz? Problemy Raport Bezpieczeństwa poinformuje Cię i będziesz w stanie rozwiązać wszelkie problemy, chociaż istnieje duża szansa, że jeśli jesteś ostrożny z wtyczek i skryptów, nie trzeba się martwić o to.

HTTPS

Od lat dbamy o bezpieczeństwo witryn za pomocą protokołu SSL , podobnie jak Google. 

Posiadanie bezpiecznej witryny (z ważnym certyfikatem TLS i adresem URL zaczynającym się od https://) jest czynnikiem rankingowym w Google od 2014 roku . 

Tak, dobrze to przeczytałeś — to siedmioletni algorytm, który otrzymał nową nazwę.

Jeśli w jakiś sposób nie używasz TLS (lub tego, co być może widziałeś wcześniej jako SSL), upewnij się, że zaczynasz od teraz. Niezwykle łatwo to stwierdzić, ponieważ Chrome wyświetla symbol na pasku wyszukiwania, który wizualnie informuje czytelnika, czy Twoja witryna jest „bezpieczna”, „niebezpieczna”, a nawet „niebezpieczna”.

Kiedy wchodzisz na swoją stronę i patrzysz na pasek adresu, czy zaczyna się on od https://? Jeśli tak, możesz wybrać ten. Tylko upewnij się, że Twoja witryna również przekierowuje ruch żądany za pomocą http:// na https:// i wszystko będzie dobrze. Twój gospodarz powinien być w stanie Ci w tym pomóc.

Brak natrętnych reklam pełnoekranowych

Wydawcy prawdopodobnie znają ten; Google zakazało reklam pełnoekranowych na telefony komórkowe w 2016 r., ponieważ te doświadczenia sprawiają, że treści internetowe są mniej dostępne.

Ten nieco niejasny język był dyskutowany przez lata, ale podstawowa wskazówka jest następująca: żadnych wyskakujących okienek obejmujących treść, gdy użytkownik przechodzi na stronę z wyniku wyszukiwania Google – chyba że jest to z powodów prawnych, takich jak zgoda na pliki cookie lub CMP .

Ten sygnał zostaje po prostu przemianowany na „Bez natrętnych reklam pełnoekranowych”. Nadal obowiązują te same zasady, ponieważ samo Google połączyło się z pierwotnymi wytycznymi w swoim ogłoszeniu.

Brak natrętnych reklam pełnoekranowych nadal dotyczy urządzeń mobilnych, nawet jeśli nie ma ich w nazwie. To nic nowego od 2016 r. Aby przejść, albo całkowicie zrezygnuj z wyskakujących okienek, albo uruchamiaj je tylko na komputerze lub dla użytkowników przybywających ze źródeł innych niż wyszukiwarka Google. 

 

Podstawowe wskaźniki internetowe: Wielka Trójka

Wreszcie dochodzimy do Core Web Vitals, nowych sygnałów rankingowych i tych reprezentujących rzeczywiste zmiany. Oczywiście nacisk Google na szybkość strony nie jest nowy.

Google podkreśla znaczenie szybkości strony od 2010 roku, więc Core Web Vitals to tylko najnowsza, najbardziej szczegółowa iteracja tego trwającego od dziesięcioleci nacisku.

Największą zmianą w maju 2021 r. jest to, że zamiast niejasnych wymagań (szybciej tym lepiej!) są teraz rzeczywiste dane do pomiaru wydajności Twojej witryny.

Są to podstawowe wskaźniki internetowe i są one krytyczną częścią Page Experience.

Po raz pierwszy możesz sprawdzić swoje wyniki w Google Search Console i sprawdzić, czy „spełniasz” te nowe wymagania. 

Początkowo mogą wydawać się trudne do trafienia, ale nie przeszkadza nam to. Przynajmniej cele są jasne, a wyzwanie każdego dnia bije na głowę niejasność lub niepewność.

Bez zbędnych ceregieli poznajmy Twoje podstawowe wskaźniki internetowe i trzy ulubione nowe akronimy.

Największa zawartość farby (LCP)

Największe wyrenderowanie treści lub LCP to czas potrzebny do załadowania największego obiektu w pierwszym wyświetleniu ekranu (niezależnie od tego, czy jest to blok tekstu, czy obrazu).

Niezależnie od tego, jaki jest największy element, Twoim celem jest upewnienie się, że załaduje się w mniej niż 2,5 sekundy. 

Jak optymalizujesz pod kątem LCP? Cóż, zajmie to trochę wysiłku na froncie szybkości strony, ale jest to również coś, co możesz wykorzystać na swoją korzyść.

Więcej wskazówek i porad znajdziesz w naszym przewodniku dotyczącym optymalizacji pod kątem LCP .

Opóźnienie pierwszego wejścia (FID)

Opóźnienie pierwszego wejścia lub FID to metryka szybkości strony mierząca czas reakcji witryny po pierwszym wprowadzeniu przez użytkownika — niezależnie od tego, czy jest to kliknięcie linku, przycisku, przewijania itp. 

W efekcie jest to miara interaktywności Twojej witryny. 

Najlepszym sposobem, aby Twoja witryna szybko reagowała na swoich czytelników, jest zmniejszenie kodu JavaScript działającego w witrynie lub ograniczenie rzeczy wiążących główny wątek.

Co to do cholery oznacza? Cieszę się, że zapytałeś. 

Kluczem do sukcesu jest uruchamianie mniejszej liczby skryptów, pamiętanie o tym, co ładuje się każdy skrypt i upewnianie się, że wszystko jest odraczane, gdy tylko jest to możliwe.

Uruchamianie ustawień, takich jak Optymalizuj reklamy pod kątem PageSpeed ​​zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, pomoże w FID z reklam, ale potrzebujesz też dobrze zoptymalizowanych wtyczek i motywu (czy znasz Trellis ?) lub dobrze skonfigurowanej wtyczki optymalizacyjnej.

Jak zawsze, zmniejszenie liczby wtyczek i skryptów innych firm oraz monitorowanie tych, które uruchamiasz, to najlepszy sposób na optymalizację pod kątem FID. 

Utrzymuj swoją witrynę lekką i szybką!

Zbiorcza zmiana układu (CLS)

Wreszcie ten duży — nawet jeśli wszystkie są duże. Od yin do yang prędkości strony, skumulowane przesunięcie układu (CLS) może być zarówno najważniejszym, jak i najtrudniejszym. 

Ponieważ wydawcy zrobili wszystko, co mogli zoptymalizować pod kątem szybkości strony poprzez leniwe ładowanie, opóźnianie ładowania JavaScript, uruchamianie zastępczych czcionek i inne sztuczki zwiększające szybkość, często powodują przesuwanie się stron podczas ładowania tych elementów.

Właśnie tam zaczynają obowiązywać nowe dane Google. CLS mierzy, o ile strona się przesuwa, gdy witryna jest ładowana po raz pierwszy i podczas przewijania przez użytkownika.

Jak zoptymalizować pod kątem skumulowanego przesunięcia układu ? 

Pierwszym krokiem jest prawidłowe użycie symboli zastępczych, aby utrzymać miejsce potrzebne do załadowania na stronę nowych obrazów i innych elementów.

Po rozwiązaniu problemu skumulowanego przesunięcia układu dla samej strony następuje krok drugi. Tak, jest inny winowajca problemów z CLS: reklamy. 

Reklamy mogą powodować zmiany układu, jeśli są ładowane z opóźnieniem lub jeśli rozmiar nie jest znany, dopóki reklama nie wygra aukcji, a nawet po odświeżeniu, jeśli użytkownik pozostanie na stronie wystarczająco długo.

Załadujemy symbol zastępczy, który zajmie to miejsce dla największej reklamy i upewnimy się, że ewentualne odświeżenia również nie spowodują CLS.