Biz Portal

Biznes na codzień

Optymalizacja strony pod kątem Core Web Vitals

Ponad dekadę zajęło Google stworzenie algorytmu wyszukiwania, który może brać pod uwagę wrażenia użytkownika w witrynie , ale to już prawie wszystko. Był rok 2010, kiedy Google ujawnił swoją strategię mobile-first, wskazując na szerszą zmianę paradygmatu. Użytkownicy przechodzili z oglądania na komputerach głównie na urządzeniach mobilnych. Responsywne projektowanie stron internetowych zaczęło zyskiwać popularność w latach 2011–2013. Następnie w 2016 r. Google zaczął wprowadzać swój indeks mobile-first, co oznaczało, że teraz najpierw będą patrzeć na mobilne wersje witryny, a na komputerowe wersje na drugim.

Algorytm wyświetlania strony

Gdy firmy przeniosły się na projektowanie mobilne, zaczęły rozważać elementy, które poprawiłyby wrażenia użytkownika. Taktyki, takie jak nieco większa czcionka, większe odstępy między wierszami, większe przyciski nawigacyjne i responsywne obrazy, stają się coraz bardziej powszechne. Czemu? Ponieważ dane pokazują, że użytkownicy dłużej angażują się w stronę mobilną, gdy łatwiej jest im zobaczyć słowa i płynnie przechodzić z jednej strony na drugą. Google ulepszyło swoje narzędzie Search Console, aby wyświetlać błędy, gdy te elementy nie były przyjazne dla użytkownika, mając nadzieję, że zachęci webmasterów do wprowadzenia zmian. Szybkość była kolejnym ważnym celem w ostatnich latach, a Google posunął się tak daleko, że stworzył własny zestaw kodu, z którego wydawcy mogą korzystać, jeśli nie są w stanie samodzielnie rozwiązać problemu z szybkością.
Wszystkie te rzeczy i więcej doprowadziło nas do maja Google’a 2020 zapowiedzi , że nowy sygnał ranking zostanie dodana do algorytmu w maju 2021 roku tylko w zeszłym tygodniu, Google zaktualizował harmonogram ich wprowadzeniem od maja do bardziej gorąco-out podejścia od od połowy czerwca do końca sierpnia.

Wprowadzimy nowy sygnał, który łączy podstawowe wskaźniki internetowe z naszymi istniejącymi sygnałami dotyczącymi jakości strony, aby zapewnić całościowy obraz jakości doświadczenia użytkownika na stronie.

To, co Google wydaje się mówić, to to, że w algorytmie są już wbudowane sygnały służące do mierzenia jakości strony. Sygnały te są prawdopodobnie uzależnione od wskaźników zaangażowania użytkowników, takich jak częstotliwość, z jaką użytkownicy wracają do listy wyników wyszukiwania po kliknięciu wyniku, liczba stron na sesję, czas spędzony w witrynie i współczynnik odrzuceń.

Podstawowe wskaźniki internetowe

Przed ogłoszeniem Core Web Vitals nie było jasnego kierunku, na których metrykach szybkości strony Google skupiał się najbardziej, jeśli chodzi o szybkość. Korzystanie z narzędzi takich jak GTMetrix lub PageSpeed ​​Insights zwraca wiele informacji technicznych, których przeanalizowanie może stanowić wyzwanie. Podstawowe wskaźniki internetowe to konkretny zestaw wskaźników, które Google uważa za ważne dla wygody użytkownika.

Trzy wskaźniki, o które powinieneś dbać, jeśli chodzi o poprawę wydajności swojej witryny:

  1. Największe malowanie treści — mierzy wydajność ładowania, a konkretnie czas ładowania głównej zawartości strony. Przed opublikowaniem przez Google informacji dotyczących WCV używaliśmy metryki o nazwie First Contentful Paint do pomiaru wydajności, ale mierzy ona tylko czas potrzebny do załadowania pierwszej części treści.
    Według Google witryny powinny dążyć do tego, aby LPC wystąpiło w ciągu pierwszych 2,5 sekundy ładowania witryny.
  2. Opóźnienie pierwszego wejścia — mierzy czas potrzebny użytkownikowi na interakcję ze stroną. Niezależnie od tego, czy oznacza to reakcję na kliknięcie linku, udostępnienie pola komentarza, czy działające pole subskrypcji poczty e-mail, mierzy się wrażenia użytkownika w momencie, gdy po raz pierwszy próbuje wejść w interakcję ze stroną.
    Według Google witryny powinny mieć FID mniejszy niż 100 milisekund.
  3. Łączna zmiana układu — ta metryka mierzy stabilność wizualną. Wiesz, kiedy przewijasz artykuł w telefonie i nagle ekran się przesuwa? Tracisz swoje miejsce w tekście lub klikasz w coś przypadkowo? Jak wszyscy wiemy, powoduje to okropne wrażenia użytkownika.
    Według Google witryny powinny dążyć do uzyskania wyniku CLS poniżej 0,1 s.

Używamy rozszerzenia Core Web Vitals do Chrome, gdy współpracujemy z naszymi partnerami wydawniczymi w celu optymalizacji szybkości ich witryny.
Algorytm Google zawiera inne kluczowe informacje, takie jak przyjazne dla urządzeń mobilnych, bezpieczne przeglądanie, HTTPS i brak wyskakujących reklam pełnoekranowych.
Pomiar wydajności
Google udostępnia analizę danych dla tych wskaźników teraz w Google Search Console. W sekcji „ulepszenia” znajduje się teraz dedykowana sekcja, w której możesz sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia lub nie spełnia tych wskaźników prędkości.

Jak to zmienia Twoją strategię SEO?

Szybkość to duża część rzeczy, ale to nie jedyna rzecz. Algorytm wyszukiwania Google ma ponad 200 czynników, a szybkość to tylko jeden z nich. Podobnie jak wiele z tych czynników, ich waga w równaniu zależy od jakości treści. Często cytowane oświadczenie Google mówi:

Dobra jakość strony nie zastępuje świetnej, trafnej treści.

Twoje treści powinny zawsze budzić Twoje obawy. Udoskonalenie kodu to jedno, co daje wynik LCP wynoszący 14 sekund. Kolejną rzeczą jest marnowanie zbyt wiele czasu na uzyskanie wyniku CLS od 0,2 do 0,1.
Chyba że i tutaj warto zwrócić uwagę na szczegóły: jeśli istnieje 10 witryn, z których każda zawiera dobrze napisaną, przydatną, interesującą i użyteczną treść, Google może domyślnie umieścić najszybszą z nich na najwyższym miejscu.

Oto kilka sposobów na ulepszenie wskaźników, o których właśnie mówiliśmy: 

Największa zawartość farby (LCP)

Cel: 2,5s

Ten jest związany z czasem ładowania strony. LCP mierzy, ile czasu zajmuje wczytanie większości treści na ekranie. Głównym czynnikiem odróżniającym ten wskaźnik od innych wskaźników szybkości strony są pomiary LCP z perspektywy użytkownika w porównaniu z innymi zewnętrznymi wpływami, które mogą to skomplikować.
Jeśli masz długi czas LCP, oto kilka obszarów, którymi możesz się przyjrzeć.

  • Jeśli korzystasz z WordPressa, skontroluj swoje wtyczki. Nierzadko spotykamy partnerów, którzy w takim czy innym czasie pobierali wtyczki do rzeczy, których nigdy nie konfigurowali, nie potrzebują lub nakładają się z innymi wtyczkami celowo. Za każdym razem, gdy wtyczka jest pobierana, do kodu dodawanych jest więcej skryptów, co wpływa na czas LCP.
  • Nie oszczędzaj na hostingu, szczególnie, że ogólna szybkość witryny poprawiła się od czasu przejścia na nie.
  • Usuń niepotrzebne wiersze w kodzie CSS. Zmniejszy to rozmiar pliku i przyspieszy czas ładowania .
  • Odrocz ładowanie obrazów, czyli leniwe ładowanie. Oznacza to, że ładują się tylko wtedy, gdy ktoś przewinie stronę. Można to zastosować zarówno do obrazów statycznych, które dodajesz do swoich stron internetowych, jak i do reklam. Oba przyczynią się do szybszego czasu LCP.

Opóźnienie pierwszego wejścia (FID)

Cel: 100 milisekund

  • Te dane pokazują, jak szybko użytkownik może wchodzić w interakcję z Twoją stroną. Przykładami interakcji na stronie są takie rzeczy, jak otwieranie menu rozwijanego, logowanie, wpisywanie adresu e-mail w polu subskrypcji lub kliknięcie linku. Dla wielu wydawców, ponieważ większość witryny to przewijanie treści, FID nie stanowi większego problemu.
    Aby rozwiązać problemy z opóźnieniem pierwszego wejścia, jest kilka miejsc, w których należy szukać.
  • Użyj buforowania przeglądarki, aby poinformować przeglądarki, jak długo mają pamiętać pliki internetowe pobrane z Twojej witryny, aby uniknąć konieczności ponownego pobierania tego samego pliku w określonym czasie. Trochę zagmatwane, wiem! Najlepszym sposobem, w jaki mogę to wyjaśnić, jest to, że prawidłowe buforowanie przeglądarki jest powodem, dla którego przy pierwszej wizycie na stronie zajmuje to zauważalne kilka sekund, ale gdy musisz znaleźć tę stronę ponownie, 15 minut później, ładuje się ona natychmiast. To dlatego, że tym razem przeglądarka miała pamięć lub zapisaną kopię strony do odzyskania. Jeśli korzystasz z WordPressa, zalecane wtyczki obejmują wtyczkę W3 total cache i WP Super Cache .
  • To samo z audytem wtyczek tutaj, jak powyżej. Każda wtyczka dodaje kolejny skrypt, skrypty wymagają czasu na załadowanie. Usuń te, których nie używasz i upewnij się, że rozumiesz funkcjonalność każdego z nich. Możesz znaleźć wiele wtyczek wykonujących to samo zadanie. Redukować.
  • Przeszukaj javascript. JavaScript to język programowania używany do tworzenia interaktywnych funkcji w witrynie. Rzeczy takie jak korzystanie z paska wyszukiwania Amazon, aby znaleźć produkt lub odświeżenie kanału na Facebooku, wymagają javascript. Ładowanie javascriptu prawie uniemożliwia użytkownikowi inną interakcję ze stroną, powodując dłuższy wynik FID. Jeśli używasz js, zminimalizuj go lub odrocz.

Zbiorcza zmiana układu (CLS)

Cel: 0,1 sekundy

Najnowszym modnym hasłem w głowie każdego blogera jest wynik CLS. Ta metryka mierzy stabilność wizualną strony, oceniając wszelkie zmiany lub podskoki, które pojawiają się, gdy użytkownik porusza się po witrynie. Odbijanie się na stronie powoduje gorsze wrażenia użytkownika, więc im niższy, tym lepszy, jeśli chodzi o ten wynik. TLDR; Wariant tego, dlaczego następuje przesunięcie, jest taki, że bez jasnego ustawienia wymiarów elementy poruszają się, gdy zmienia się rozmiar urządzenia/ekranu.
Aby uzyskać niższy wynik CLS, oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę.

  • Pamiętaj, aby określić wymiary atrybutu rozmiaru dla filmów, obrazów i innych mediów w swojej witrynie.
  • Reklamy powinny znajdować się w stałej przestrzeni, zachowując wystarczająco dużo miejsca, aby wyeliminować pojawianie się i przesuwanie treści w górę iw dół. 
  • Wszelkie dynamicznie wstrzykiwane treści należy dodać w części strony widocznej na ekranie.